DC Univerzumban játszódó FRPG
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

DC Univerzumban játszódó FRPG


 
KezdőlapLegutóbbi képekKeresésRegisztrációBelépés
A még tapasztalatlan játékosokat kérném, hogy mindenképpen olvassák el az Első lépések-ről szóló rövid leírást! Ha az informálódás után is még további kérdésed lenne, nyugodtan keresd fel bármelyik staff tagot. Szívesen útba igazítunk.
Legutóbbi témák
» Társalgó
Kalandműfajok I_icon_minitimeCsüt. Aug. 26, 2021 3:05 pm by Demolition Captain

» Diego Crown
Kalandműfajok I_icon_minitimeCsüt. Júl. 02, 2015 10:54 pm by Diego Crown

» Rekviem
Kalandműfajok I_icon_minitimeSzer. Júl. 01, 2015 8:09 pm by Madárijesztő

» A Robinson park
Kalandműfajok I_icon_minitimeVas. Jún. 21, 2015 5:50 pm by Andrew Ramirez

» Csokit vagy csalunk!
Kalandműfajok I_icon_minitimeVas. Jún. 21, 2015 4:52 pm by Andrew Ramirez

» Jess Kayle - A Sárkány Gyermeke
Kalandműfajok I_icon_minitimeKedd Jún. 16, 2015 11:15 pm by Jess Kayle

» Jess Kayle
Kalandműfajok I_icon_minitimeVas. Jún. 14, 2015 4:35 pm by Jess Kayle

» Amecchi Előtörténet
Kalandműfajok I_icon_minitimeKedd Jún. 09, 2015 6:24 am by Madárijesztő

» Orvosi igazolások
Kalandműfajok I_icon_minitimeKedd Jún. 02, 2015 9:13 pm by Ra's Al Ghul

» Smallville Állatkert
Kalandműfajok I_icon_minitimeSzer. Május 20, 2015 11:13 pm by Cybergyík

Tükör
All Comics
Blateco
HálóZsák
NewGen
Genzo Comics
ComicVine (angol)
</span

 

 Kalandműfajok

Go down 
2 posters
SzerzőÜzenet
Vadmacska
Önbíráskodó
Önbíráskodó
Vadmacska


Hozzászólások száma : 2487
Join date : 2011. Feb. 22.

Kalandműfajok Empty
TémanyitásTárgy: Kalandműfajok   Kalandműfajok I_icon_minitimeSzomb. Jún. 11, 2011 6:31 pm

Több más rpg fórumot is átnéztem, de részletekig feljegyzett kalandműfajok leírásával nem találkoztam, ezért úgy gondoltam érdemes megnyitni ezt a témát, hisz itt nem csak a kezdő játékosok, de esetleg a nagy öregek is megtudhatnak valami újat, ha még nem tapasztalták meg saját karaktereik bőrén. Azért is írom le a műfajokat, hogy a jövőben egy-egy kaland esetében minden játékos tudja, hogy mire is számíthat igazán ha nem derülne ki neki egyértelműen és nyilvánvalóvá váljon hogy mikre számíthat az fórumunk kaland kínálatából. Sok ismert megnevezést feltüntetek, de lesz olyan is, amit én keresztelek el. De akkor lássuk mivel is állunk szemben. Az első és legfontosabb besorolás ami a legnagyobb halmazt adja, az 4 kategória és a többi ezeket dúsítja fel.

Korszak kaland:
A fórum életében, játékterén mindig van egy aktuális korszak, ami egy fő esemény köré épűl és egy bizonyos igen tág témát dolgoz fel több kalandban. De mindig van egy bizonyos elem, ami meghatározza mind ezt. A korszak kalandok azok, maik a legnagyobb hatással bírnak, és befolyásolják nem csupán a karakterek életét aj övőre nézve, de a játéktér helyszínein és népességén is maradandó nyomokat hagyhatnak és hagynak is. Az ilyen kalandokban érdemes részt venni.

Tömeg kaland:
Bár a korszakok ideje alatt játszódnak ezek is, még sem feltétlenül azt a fő vonalat követi. Inkább egy mellékszál, ami adott esetben más eseményeket dolgoz fel ami nem biztos hogy kihatással van olyan nagy mértékben a fórumra, mint egy korszak kaland. Ettől függetlenül egy tömeg kaland is lehet legalább annyira izgalmas.

Alternatív kaland:
A nevéből adódóan egy alternatív idősíkon játszódik a történet és az esetek 90%-ban nincs kihatással a valós játéktérre, ahol a JK karakterek élik mindennapjaikat. Adott esetben lehet, hogy még nagyobb méretűek és eseménydúsabbak mint például egy korszak kaland, hisz egy alternatív világban bármi kijátszásra kerülhet és izgalmasabb lehet. Egyetlen hátránya, hogy az oda alkotott karakterek az esetek többségében csak egy életűek, tehát csak azon az egy kalandon szerepelnek. Ám nem kizárt, hogy alternatív kalandsorozat révén újra és újra felbukkanhatnak.

Magán kaland:
Az ilyen jellegű történetek nem kerülnek meghirdetésre, kizárólag a játékosok kérésére történhetnek, akik elképzeléseiket és elvárásaikat megosztják a mesélővel, aki megpróbál eleget tenni neki. De a történetek csak a résztvevőket érintik, senki mást, így nem hasonlítható össze a korszak, vagy tömeg kalandokkal. Inkább a karakter vágyait próbálja megvalósítani a mese (egy értéktárgy megszerzése, csapat létrejötte, szervezethez való csatlakozás, eredetének kiderítése stb.)


Most pedig következzenek a halmazokat meghatározó történet műfajai, stílusai, amiből kiderülhet az, hogy az egyes meghirdetett kalandokban mit is várhat el a jelentkező és mivel kell számolnia.

-Az első, talán leggyakoribb kaland forma az Akció.
Egy olyan történet, ami jelentősen meg van fűszerezve hogy úgy mondjam kő kemény férfiassággal. Robbanások, harc, vér, és esetleg még halál is. De komolyra fordítva a szót... egy olyan kaland, amiben a játékosok főként olyan eseményeket élnek át, amikben nem kis százalékban összetűzésbe kerülhetnek az ellenségeikkel olyan mértékben, hogy az tűz, ököl, vagy más formát öltött harccá fajul és jelentős részét teszi ki a mesélő elképzeléseinek. Több karakter is megsérülhet egy ilyen eseménysorozat folyamán, és általában nagyobb nyomot hagy a játéktéren az ilyen töltetű kaland (értsd: városokat, kerületeket épületeket, lakosságot megviseli az eset).

-Következő a még igen gyakran mesélésre kerülő kaland, nem más mint a Krimi vagy a Modern Noir*.
Sokan talán úgy ismerhetik mint nyomozós kaland, vagy kutakodós. A lényeg és a hangsúly itt nem az akció töltetű elemeken van. Sőt! Előfordulhat az is, hogy elkerüli a két műfaj egymást. Itt a karakterek bűnügyi rejtélyek, detektív elemekkel fűszerezett, helyszínelős pontokat élhetnek át. A feladatuk többnyire valaki, vagy valami után nyomozni és megtalálni. Többnyire feltűnés nélkül zajlanak az ilyen mesék, és nem hagynak maguk után látványos nyomot a játéktéren, sokkal inkább rejtélyeket és ködös, sokat sejtető információkat.

-Most jöhet a talán egyedülálló műfajként nem nagyon szereplő Dráma.
Feszültséggel teli, nagy indulatokat mozgató események megtestesítője a műfaj, ami a kalandban egy-egy mélyen maradandó fájdalmas emléket éget egyes résztvevőkbe, karakterekbe. Az elvesztés vagy a fájdalmak gyakran szerepelhetnek az ilyen töltetű történetekben, amik álltalában nem szoktak magányos műfajként a porondra kerülni, de előfordulhat.

-Itt van még nekünk a talán sokak kedvence, ami Sci-fi névre hallgat.
tudományos-fantasztikus mű olyan művészeti alkotás, mely legtöbbször valódi vagy képzeletbeli tudomány(ok)nak mutatja be a hatását a társadalomra, netán más földönkívüli civilizációkat von be a történetbe. Szoros kapcsolatban állhat a távoli világűr helyszíneivel, fenyegetésével. Olyan kedvelt témákat dolgoz fel, mint az űr vagy időutazás, mesterséges intelligencia, robotok, idegen lények, tudományok szélsőséges felfedezése stb.

-Most jöhet talán a sci-fi ellentéte. Fantasy!
Olyan kaland, amiben a mítoszok, mitológiák, legendák, vallás és civilizációk ősi kultúrái testesülnek meg (görög, skandináv -északi- Istenek) vagy a képzelet világa ölt alakot. Többnyire a különös lények állandó szereplők, akik a mondákban és mesékben csak a fantázia szülötteként léteznek, de az ilyen kalandokban alakot öltenek, és kiderül, hogy minden szó igaz róluk. Esetleg egy más világban játszódó kaland (jelen esetben: Asgard, Olümposzi, Pokol stb.). A rejtélyek és a harcok általában szerves részét képezik az ilyen történeteknek.

-Egy szélsőséges, általában ritkán mesélésre kerülő kaland, a Horror vagy lágyabb válfaja a Thriller.
A horror az a műfaj, aminek központja, hogy félelemben tartsa a karaktereket bármilyen módon (többnyire gyilkolás, túlvilági teremtmények révén). Általában a menekülés, vagy éppen az ellentéte, az üldözés a jellemző. A karakterek próbálják túlélni a kalandot úgy, hogy közben el is kapják azt, aki a szörnyű tettekért felelős. Megrázó és a szereplőkön mély nyomot hagyó kalandok ezek, amik több formában is ráégethetik pecsétjüket az átéltekre. Lelki vagy testi sérülés egyaránt előfordul. A thriller esetében annyi a különbség, hogy sokkalta rejtélyesebb, és feszültségteli a történet, de itt is a félelem központban áll.

*:Modren Noir! Mivel az eredeti Nori történetek főként a 60-as, 70-es években játszódank, így szükséges elé a modern kifejezés, ami a jelenkorba helyezi át a megfogalmazást.


A felsoroltak az úgynevezett általános elnevezésű műfajok voltak, amit valószínűleg már mindenki halott, ha nem is ilyen formában de filmek és könyvek által nem kétséges. Most pedig jöjjenek az olyan kalandok, amik mellékműfajként érvényesülnek, vagy al-műfajként, ugyan is a fent említettek a mérvadóak.

  • Fogócska
    Egy olyan ág, amiben különösebb fontosabb mondanivaló nélkül a karakterek vagy üldözőként vadásznak, netán üldözöttként menekülnek. A két oldal akár egy kalandban is megtestesülhet, és némelyik résztvevő áll a célkereszt biztonságosabb végén. A lényeg, hogy a végén csak egy maradjon, aki túléli és megmenekül, vagy aki a elejti a prédáját.

  • Diplomácia
    A hangsúly azon van, hogy a karakterek békés módon lépjenek fel és fontos sorsfordító események sorozatát próbálják megállítani, vagy épp elhozni a szavak erejével. Akciót általában mellőzi mind ez. A fő cél ilyenkor az ész érvek mint sem az izmok mérete. Az ilyen alműfaj a legtöbb esetben jelentőséggel bír a játéktéren.

  • Relaxáció
    Olyan mese aminek a központjában az ünneplés, vagy a vakáció áll. A karakterek itt kikapcsolódhatnak. A megpróbáltatások és állandó kihívások most háttérbe szorulnak és csak is kizárólak az számít, hogy jól érezzék magukat, semmi más.
Vissza az elejére Go down
Madárijesztő
Admin
Admin
Madárijesztő


Hozzászólások száma : 1325
Join date : 2011. Feb. 21.
Age : 33

Kalandműfajok Empty
TémanyitásTárgy: Re: Kalandműfajok   Kalandműfajok I_icon_minitimeCsüt. Szept. 13, 2012 9:23 pm

Egyszerre több kalandon való részvétel

Lehetőség van arra, hogy ugyanaz a karakter egyszerre akár két kalandban is szerepeljen. De csak és kizárólag egy magánkalandon és mellé egy tömeg vagy korszakkalandon indulhat egyszerre. Ennek megoldási játéktechnikailag, hogy a magánkaland (ahogy eddig is) játszódhat más idősíkban is, miközben a karakter a tömeg vagy korszakkalandon vesz részt. Így mindenkinek lehetősége van arra, hogy a karakterével foglalkozzon miközben egy nagyobb kalandon is részt vesz, és ne kelljen addig várnia, amíg a nagyobb kaland véget ér, vagy éppen fordítva. Tehát ennek célja a játék meggyorsítása, illetve, hogy senkinek ne kelljen lemondania a másik kalandjáról.
Figyelem, ez a könnyítés csak magán és tömeg/korszakkaland párosításban használható, egyszerre két tömegkalandon senki nem vehet részt ugyanazzal a karakterrel.
Vissza az elejére Go down
https://dcuniversefrpg.hungarianforum.net
Madárijesztő
Admin
Admin
Madárijesztő


Hozzászólások száma : 1325
Join date : 2011. Feb. 21.
Age : 33

Kalandműfajok Empty
TémanyitásTárgy: Re: Kalandműfajok   Kalandműfajok I_icon_minitimeVas. Nov. 04, 2012 2:50 pm

Tömeg, Korszak és Alter kalandok műfajai, avagy mit jelent a ...



Action Comics
Ide tartozik minden olyan kaland, amiben a játékosok inkább a testi erejüket használják, izmaikat mozgatják meg, mint hogy az agyukat erőltetnék különösen nehéz fejtörőkkel, vagy éppen feladványokkal.
Az ilyen kalandokban gyakori a nagy mérvű rombolás, és idegzettől függően akár komoly méreteket is ölthet a harcok. Házak, sőt város negyedek lerombolására is lehet számítani, csak megfelelő erőt kell képviselni a játékosoknak, hogy véghezvihessék a dolgokat.

Detective Comics
Ide tartozik minden olyan kaland, amiben a játékosok inkább észbeli határaikat feszegetik, és nem testi képességeiket. Bonyolult feladványok, talányok, és halálos rébuszok veszik körül a játékosokat, míg megpróbál keresztül vergődni az eléje teremtett útvesztőkön.
A kalandokban akár saját, akár a játékos maga állít talányokat, kiderítésre váró feladatokat igen csak megfontoltnak kell lennie, hogy egyetlen egy nyom, vagy részlet se kerülhesse el a figyelmét.

Adventure Comics
Ide tartozik minden olyan kaland, amiben a játékosok leginkább leleményességüket, és rátermettségüket használják. Mint a legjobb kalandfilmekben, ahol a gyors reflexek, és a rendíthetetlen akarat viszi tovább a szereplőket, bármilyen akadály is kerüljön elő.
A játékosok előtt a cél szinte mindig egyértelmű, ha ezt a műfajt választják, csak az odáig vezető út, ami nehézségekkel van kikövezve. Ezt pedig csak gyors észjárással lehet áthidalni.

Denevérakták
Általában Gotham City-ben játszódó kalandsorozat. Ahogy a neve is mutatja, olyan eseményekkel kerülhet szembe a játékos melyre a denevércsalád is felfigyelt, és nagy valószínűséggel találkozhatnak is egy-egy tagjával a játékosok.
Leginkább sötét hangulatú kalandok ezek, melyekben a város mocskába merülve, láthatják meg a játékosok a tényleges borzalmat, amit ember, vagy éppen egyáltalán nem is emberi lények képesek véghezvinni.

Kegyetlen mulatságok
A név egyáltalán nem csalóka, bárki aki hasonló kalandba fog, nem fog felhőtlenül szórakozni sőt. Kínok és szenvedések tárházában lesz része, ki csak belefog. A kalandokat csak erős idegzetűeknek ajánlhatjuk, mert hát nem kevés szörnyűség fog elé kerülni.
Leginkább egy túlélőhorrorra hasonlít, melybe senki se szívesen kerülne, de mégis a kihívásért, és azért hogy igenis te túlélheted a szörnyűségeket, érdemes belevágni a dologba.

Akaraterőpróba
E kalandsorozatban egy hatalmas kihívást jelentő próba elé állhat a játékos maga. Minden tudományára szüksége van csak, hogy legyűrhesse. Az esélyek természetesen nem a játékos javára állnak, ezért is kell kitartónak, és rendíthetetlennek lennie, ha át akar vergődni rajta.
A kaland folyamán többször is látszólag lehetetlen feladatok elé kerülhet a játékos, amin csak igen komoly nehézségek árán tudhat áttörni. Mindig a célnak kell a szeme előtt lebegni, és ezért mindent fel kell áldozni, vagy meg kell tenni, hogy a nyeremény a kezébe kerülhessen.

Árnyékboksz
Sportos vagy ahhoz hasonló kalandok, amibe mindenfélét bele lehet érteni a küzdősportokon keresztül egészen a sakkig, vagy hasonló sportnak már nem igen nevezhető feladatokig. A kaland lényege azt újra, és újra feltűnő kihívások tömkelege, mintha csak az árnyékoddal bokszolnál, ami nem túlik el soha.
Újabb kihívók, és megmérkőzésre várók veszik körül a játékost, hogy a lehető legtöbb módon próbálják maguk alá gyűrni, csak hogy a győzelem egy valakié legyen, ki mindenkinél jobb, és kitartóbb volt.

Démonátkok
Mágia és varázslat lengi körül ezt a kalandsorozatot. A felsőbb, vagy éppen alsóbb szférákból származó varázslatos lényekről szól, kik régebb óta küzdenek egymással, mint ahogy az emberiség elkezdett beszélni. És mégis oly kevesen tudnak, vagy akár hisznek a természetfelettiek létezésében.
Pedig mindenhol ott vannak, de lapulnak, és nem tűnnek fel senki szeme előtt, csak a beavatottak tudnak a létezésükről, és vehetnek részt mindennapi küzdelmes életükben, hogy segítség, vagy éppen gátolják a varázslattal átitatott világ működését, a való világ kutató szemei elől elzárva.
Vissza az elejére Go down
https://dcuniversefrpg.hungarianforum.net
Ajánlott tartalom





Kalandműfajok Empty
TémanyitásTárgy: Re: Kalandműfajok   Kalandműfajok I_icon_minitime

Vissza az elejére Go down
 
Kalandműfajok
Vissza az elejére 
1 / 1 oldal

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
DC Univerzumban játszódó FRPG :: Szabályok, Információk :: Információk, Leírások-
Ugrás: