Képességek
A képességek kicsit kényes téma, hiszen itt eléggé alaposan le kell írni, hogy mire is képes a karakter. Nehéz mindenre gondolni, de meg kell próbálni. Egy egyszerű, ám de sokak által kedvelt képességen vezetném le miként is kell körül írni a dolgot.
XY ereje a képességének hála, többszöröse az emberének, hiszen akár 10 tonnát is képes megemelni. Nem okoz nehézséget, hiszen izomsejtjei sokkalta jobbak, és gyorsabban is fejlődnek. Ellen áll a 10 tonna erőkifejtés alatti fizikai támadásoknak, amik rá irányulnak, legyen az egy harapás, ütés, rúgás, vagy bármi más. Megnövekedett ereje miatt, akár a vasat is ketté töri, vagy a beton falat is átüti. Minden porcigájában ott rejlik ez az erő, így akár a kisujjával is képes tonnákat mozgatni. De mivel rengeteg kalóriát éget el a teste, így folyamatosan pótolnia kell, különben igen hamar kifáradhat, és elhagyja az állóképessége teljes egészében. Ennyi már elég, de persze lehetne még jó pár sort írni hozzá. A lényeg, hogy ne csak annyi szerepeljen ott, hogy „nagyon erős”. Ennél tágabban fogalmazzunk.
A képesség minden fajnál jelentkezik. Vegyük is sorba őket.
Ember: Különleges képessége nincs. Csak az emberi mércével mérten lehet ezt venni. Edzett, sokat fut, nehezen fárad ki és hasonlók. Ezek csak emberi szinten belül lehetnek.
Metahumán: Két különleges képességgel rendelkezik, amiket a testével elméjével tud irányítani. Mivel genetikai úton alakult ki, ezért kezdetben gyengék ezek, de egy kis ráfordítással erősíthető. Ezen felül új képességeket vehet 2 kredit ráfordításért.
Kreditben pedig ez úgy néz ki:
egy képesség második szintre való emelése 2 kredit
egy második szintű képesség harmadik szintre emelése 3 kredit.
egy harmadik szintű képesség negyedik szintre emelése 4 kredit.
A következő szintek mind egyel több kreditbe kerül az előzőnél.
Emberfeletti: Két különleges képességgel rendelkezik. Újakat nem vehet. Minden képességfejlesztés 4 kreditbe kerül.
Természetfeletti: Mivel sokrétű a faj, ezért nincs képességkorlát az elején. Tehát lehet hármat-négyet is választani, de azért a karakternek megfelelően. Egy angyal szárnyakkal repülhet, érezheti a gonoszok jelenlétét, és nem öregedhet, de tűzet nem fújhat mint egy démon. De később már nem választhat újakat. Csak a kezdő képességekkel fog rendelkezni. Tehát csak ésszerűen. De van követelmény is, ha vámpír vagy, ahhoz hogy megtartsd azon a szinten a képességeidet folyamatosan vért kell szívnod. Ha démon vagy, akkor gonoszkodnod kell, hogy ne gyengülj, stb. A képességfejlődés ennél a fajnál különleges. Ha mentalitásodnak megfelelően viselkedsz, akkor fejlődik, ha ellenkezel a természeteddel, akkor csökken. Emellett kreditért is fejleszthetsz, ami csak úgy lehetséges ha az összes képességedet egyszerre fejleszted. Egy képesség magasabb szintre emelése 3 kredit, de ha van 4 képességed, akkor ez 3x4 kredit lesz.
Genetikailag módosult ember: Kezdetben egy magasabb fokú genetikai módosulással, vagy két gyengébb genetikai módosulással. Egy gyengébb képesség fejlesztése, vagy új feltűnése 2 kredit, míg egy erősebb fejlesztése, vagy új feltűnése 4 kredit.
Robot: Kezdetben az acél, vagy hasonló vázat kapják meg, és a roboti létből adódó előnyöket. Nem kell lélegezni, ha nem akar. Vázából adódóan védettebb bizonyos dolgokra, stb.
Új képességek, vagyis új eszközökkel való felszerelés kreditbe, és egy helybe kerül ahol ezt meglehet tenni.
1 kreditbe kerülnek a fizikai úton ható tárgyak, vagy mechanika szerkezetek. Buzogányok, pengék, pörölyök, pajzs, vastagabb páncélzat egy testrészen, és mindenféle hidraulikus, rugós, pneumatikus szerkezet, amit csak ki birtok találni.
2 kreditbe kerülnek a high tech szerkezetek. Gépágyúk, sörétes puskák, méregfelhőt kibocsátó tartályok, lángszórók, szinte mindent kivédő páncélok, egész testet beborító fejlesztések. Infra, ultra, éjjeli tartományban is érzékelő szerkezetek.
3 kreditbe kerülnek azok a dolgok amik még nem voltak. Lézerek, magas energiájú fegyverek, páncélok. Radar, mozgás, és minden mást érzékelő szerkezetek. A legelpusztíthatatlanabb páncélzatok, és a legkülönfélébb szerkezetek.
Gyíkember: A fizikai erejük, gyorsaságuk, és reflexeik duplája az átlag embernek. Hüllőszerű képességeik megvétele, minden tekintetben 2 kredit, ezt fejleszteni erősíteni nem lehet.
Kryptoni: A kryptoni képességek kicsit bonyolultabbak lesznek, mint az eddigiek, ugyanis nem szeretnénk, ha nagyon gyorsan VP karakterek lennének belőlük. Minden kryptoni két (2) képességgel indul útnak, ebből egy (1) mindenféleképpen a sebezhetetlensége kell, hogy legyen, ugyanis ez passzív képesség, nem kell aktiválni, "bekapcsolni". Minden képesség ötös (5) skálán mozog, ahol az öt (5) a legmagasabb. Lássuk az árakat:
1-es szintű képesség 2-es szintre emelése:
4kredit2-es szintű képesség 3-as szintre emelése:
6kredit és így tovább. Új képesség vásárlása
4kredit, és ezek csak kryptoni képességek lehetnek, másfajtát vásárolni
nem tud! Ez alól természetesen kivétel a kiborg kaszt. Ha felvette a kasztot, onnantól a kiborg kaszt szabályai
IS érvényesek a karakterre!