Minden lámpás osztagnak van egy entitása. Egy szellemlénye, ha úgy tetszik, pont ugyanúgy, mint az őslakos indiánoknál. Az entitások szolgálnak legfőbb forrásul az osztagnak. Ha az entitás meghal, az osztag megszűnik létezni. A különböző entitások egy bizonyos lény alakjában jelennek meg, és képesek megszállni az adott osztag arra méltó tagjait.
Ha egy entitás megszáll valakit, az egy felsőbb szintre lép, hisz a legfőbb forrásból szerzi az erejét, ami gyakorlatilag korlátlan, viszont mindenképpen az entitás tudata érvényesül, a megszállt tudat pedig háttérbe szorul.
Megszállás: 250 energia és
250 spektrum pont, valamint egy
minimum 2 oldalas bővítés, vagy egy mesélő által vezetett kaland, melyben a karakter találkozik az entitással, és a lény méltónak találja valami miatt.
Zöld lámpások: IonIon leginkább egy bálna szerű lényre hasonlít, feje oldalán kopoltyú nyílások találhatók. Minden tekintetben megjelenik benne a Zöld Lámpás osztag morálja, így legtöbbször bölcs és inkább útmutatással szolgál, valamint békésnek mondható.
Vörös Lámpások: ButcherButcher egy bikaszerű lény vörös energiából. Féktelen düh vezérli, és kegyetlen mód támad bárkire, aki neki nem tetszik. Szavak helyett a tetteket részesíti előnyben, és nem kímél senkit és semmit.
Sárga Lámpások (Sinestro Alakulat): ParallaxParallax egy bogárra hasonlít leginkább, azok közül is valamiféle sáska szerű lényre. A félelem entitása, és nem foglalkozik azzal, hogy valaki sárga, vagy másmilyen gyűrűt visel. Puszta megjelenésével képes megfélemlíteni bárkit, és gondolkodás nélkül teszi el láb alól azokat, akik az útjában állnak.
Változás: Minden entitás megszállással a megszállt test valamelyest változik. Más lesz a ruhája, másképp néz ki stb. Ez mindenképpen megtörténik, hisz az entitás tudat a felsőbbrendű, elnyomva ezzel az ember tudatát.
Példának okáért: Parallax megszállás alatt a megszállt test arca torzul, fogai pedig természetellenesen hegyesekké válnak.
Ezt mindenki magának választja ki, minden karakter más, mindenkinél más aspektusban jelentkezik, hogy meg van szállva a test.
Átszállás:Az entitások nem maradnak meg örökké egy testben, főleg nem, ha találnak egy méltóbb hordozót. Ha valaki eléri a határt, és szeretné az entitást, de az jelenleg más karakterben lakozik, kihívhatja a megszállt karaktert, ezzel mintegy kihívva őt, és mesélő által felügyelt játék keretein belül, bármilyen formában (harc, fejtörők, versenyek stb) bizonyíthatja rátermettségét. Ha a későbbi karakter győzelmet arat, az entitás elhagyja a régi testet, és átszáll az újba.
Az elhagyott test zavarttá válik, nem érti mi történt, és úgy érzi, csak álmodta az egészet.
Az entitást visszaszerezheti, ha akarja,
de mindenképp el kell telnie egy bizonyos időnek, illetve minimum öt-öt fejlesztés szükségeltetik a pontjaira.